CHAPTER (3)PULAU BESAR

Jikalau sudah ada kehendakku
Campakkan kencintaan itu diistana hatimu.itu rahasia engkau dan aku
Asiknya masyuk dalam merindu
Dalam basirun,illahi wajah
Satu nafas aku melupaimu
Satu nafas jua matilah daku.
Demi kecintaan daku akan dirimu
Aduhai muhamad azali baiklah tahu
Segala apa yang ada disisimu
Tidak aku izinkan bersemayam dalam istana hatimu.
Aduhai muhamad azali
Bersiap-siapan..tanggung jawab dibahumu akan aku bebankan
Setiap gerakmu itu adalah pengorbanan..
Serambi melaka insitusi kerohanian
Para pahlawan sufi jalani latihan
Kini serambi melaka telah dicemarkan..perancangan yahudi sedang berjalan

Inilah satu-satunya akan peringatan
Oleh allah talla,aku di ilhamkan
Mata hati dan akal disingkapkan
Dengan menjalani latihan kerohanian..dikorek,digali maqam nya diri..sampailah masanya diri terjalin..diloh mahfuz ceritanya ini
Patah kan tumbuh hilang berganti

Pemimpin kita menjadi buta
Kerana wang dan harta menutup mata..kelak negara akan dijualnya
Sebelum terlanjur beringatlah kita
Harta rakyat baik dijaga
Harta pusaka kesultanan melaka
--delusi 0598##hasil seni ini aku  cikwok temui pada dinding di sebuah surau lama di pulau besar melaka..aku tertarik pada bait kata..
Siapa penulis asal.?masih menjadi misteri sampai kini..

Comments

Popular posts from this blog

BULAN WULAN

CHAPTER (2) PULAU BESAR