PRASASTI JEMARI SENI DI PULAU BESAR

CHAPTER (1)

Puwara..menjelma menghadir diri
Dalam sudut ingatan
Tuan diri..tuan illahi
Dengan melihat kebenaran
Kesejahteraan bumi semanjung
Masa berlalu
Dalam bulan purnama
Parameswara

Berkehendak pada alim hakikat
Tiada dua tiga
Sa...ia...nya...
Putuskan ketemu kematian
Dalam kehidupan
Ketemulah ...tiada hamba
Semata pencipta dikala
Maujud dzat semata
Tiada yang kuasa
Tiada yang berkehendak
Tiada yang mengetahui
Tiada yang hidup
Tiada yang mendengar
Tiada yang melihat
Tiada yang berkata-kata
Di dalam haq
Sang pencipta Mulia Raya
Sempurnalah
Puji-puji dzat mutlak
Wajib al wujud
Khalilqul alam.

Ada suara ada ombak dan laut
Di suruh aku berbicara
Pada batu-batu bukit
Disuruh aku bersandiwara
Pada pepohon-pohon
Disuruh aku berpidato
Pada sang angin
Disuruh aku aku perdengarkan
Gila agaknya
Benar-benar gila...
Sakit...marah

--delusi 0598





Comments

Popular posts from this blog

CHAPTER (3)PULAU BESAR

CHAPTER (2) PULAU BESAR

PERUTUSAN UNTUK YANG MENGERTI..